Dag 6, Horseshoe Bend!

29 mei 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Deze dag begint met (niet te geloven) sneeuw, heel veel sneeuw. Nadat we gisteren terug waren gekomen van de Grand Canyon hebben we dezelfde campground opgezocht in Tusayan. ‘s Avonds was het al behoorlijk koud en begon het flink te regenen en viel er natte sneeuw.  We zijn met regen gaan slapen en toen we al vroeg opstonden viel er echte sneeuw. We hadden al medelijden met een man en vrouw met kind dat tegenover ons stond met een klein koepeltentje, maar nu helemaal. Hun tentje was net een iglo geworden. Wat moeten die mensen het koud hebben gehad. Tegen de tijd dat we ons ontbijt hadden genuttigd en we weg reden om naar de volgende bestemming te gaan kwamen we onderweg in een heuse blizzard terecht (misschien lichtelijk overdreven maar toch ). De auto die voor ons reed waren we regelmatig kwijt omdat het zicht belemmerd werd door de sneeuwval. Heel apart dus en volgens de bewoners hier ook echt wel extreem in deze tijd van het jaar. Ik heb een paar foto’s toegevoegd maar van het ergste gedeelte hebben we geen foto’s omdat we toen veel te druk waren met het opletten dat we nergens bovenop reden. Maar goed, we zijn rustig aan verder gereden en omdat Tusayan vrij hoog ligt, en dus een stuk kouder is, zijn we van daar bergafwaarts richting Page gereden. Onderweg werd de sneeuw steeds minder en uiteindelijk werdt het weer beter en ging zelfs het zonnetje weer schijnen. Al met al weer een ervaring rijker. Op naar de volgende bestemming: Horseshoe Bend. Onderweg nog een tussenstop bij een grote Native Amerikaanse souvenierswinkel waar de prachtigste handgemaakte souvenirs te koop waren. Dus 3 T-shirts gekocht Made in China, haha. De rest is mooi hoor maar wat moet je ermee. Wat een wonderlijk apparaat is de Tom Tom toch want na het intikken Horseshoe Bend op de Tom Tom bij nationale parken reden we er regelrecht naartoe. Hier werd met pijlen aangegeven welke richting we uit moesten maar toen we die weg inreden werden we 100 meter verderop tegen gehouden omdat RV voertuigen daar niet konden parkeren. We konden 1 mile terug op de weg die we gekomen waren parkeren en met de shuttlebus weer naar de ingang. Toen ik de man vroeg waarom ze dat pas vertellen wanneer je al deze weg ingereden bent of er geen bord bij het inslaan van deze weg stond keek hij me heel glazig aan en haalde zijn schouders op. Het terug gaan was op zich niet zo erg alleen het draaien op dat punt koste me zes keer voor- en achteruit steken wat al het andere verkeer weer ophield. Toen we terugreden in dat weggetje stonden er zeker nog acht RVs en nog veel meer op de weg daarvoor, al deze mensen zouden doorrijden tot het punt waar de vriendelijke Amerikaan zou vertellen dat ze terug moesten, onbegrijpelijk. Na het terugrijden en het parkeren van onze RV konden we inderdaad met de shuttle mee naar de parkeerplaats waar we eerder vlakbij waren. Vanuit daar was het ongeveer 2 kilometer lopen naar de Horseshoe Bend. Onderweg botste er nog een Chinese meneer tegen me op die maar Velly Solly bleef roepen, haha. Daar stikt het hiervan overigens, je struikelt over de Chinesen en Japanners. De Horseshoe Bend was echt wel heel mooi en spectaculair. Hier maakt de Colorado rivier een hele scherpe bocht in de vorm van een hoefijzer, vandaar de naam Horseshoe Bend. Op de terugweg in de shuttle naar de parkeerplaats zaten er ook Nederlanders waar we mee aan de praat raakten. Omdat onze volgende campground niet op de Tom Tom te vinden was vroeg ik hen of zij misschien wisten waar Wahweap Campground was, nou dat wisten ze toevallig omdat ze daar ook stonden en ze boden aan om achter hun aan te rijden. Na ongeveer 8 mile kwamen we bij Lake Powell waar de campground aan ligt, een prachtige plek met een Vieuw to Kil zou 007 zeggen. Al met al weer een mooie dag in the USA.

Wederom groetjes van travel John & Helma.

1. Ronald:
    29 mei 2019
    Leuke verhalen! Je kan zo schrijver worden. USA is idd echt prachtig en onvoorspelbaar. Zo rij je in de sneeuw (wel apart voor Arizona) en de volgende dag lekker in het zonnetje. Ben benieuwd naar de dag van morgen. Geniet ervan.
  2. Maaike:
    29 mei 2019
    Wat bijzonder! Wat een mooi uitzicht zeg!
  3. Jeroen:
    30 mei 2019
    Leuk geschreven en wederom prachtige beelden! Benieuwd naar de volgende stop!