Dag 17, 7-juni

15 juni 2019 - Breda, Nederland

Vandaag gaan we naar Los Angeles, het is de bedoeling dat we met 2 overnachtingen langs de kust richting L.A. gaan.  Onderweg naar de eerste overnachting in Big Sur zijn we gestopt in Monterey, hier was een groot zeeaquarium waar we graag naartoe wilden gaan. Eenmaal daar aangekomen bleek dat bij dat aquarium geen RV’s mochten parkeren dus doorgereden naar een parkeerplaats waar dit wel mocht, dit bleek echter 25 dollar te kosten wat samen met de entreeprijs van 52 dollar per persoon ons toch te gortig werd, zodat we maar van het aquarium zijn afgestapt. We hebben vervolgens in het plaatsje rondgekeken en zijn toen verder gereden om de 17 Miles drive te gaan rijden. Dit is een stuk weg van ongeveer 17 Miles die langs de kust loopt en onderweg vol stond met prachtige huizen en villa’s en spectaculaire uitzichten.  Vervolgens langs de prachtige kust van California door naar onze plaats waar we zouden overnachten.  Dit bleek een kustweg van ruim 100 Miles te zijn die prachtig was maar die aan de ene kant bergen had en aan de ander kant de zee, werkelijk geen enkele afslag of zijweg.  De weg ging soms stijl omhoog en soms waren er weer pittige afdalingen wat het een spannende rit maakte, zeker omdat we qua benzine ook op een spannend niveau zaten en we al kilometers lang geen pomp waren tegen gekomen. Hier kwam nog bij dat er onderweg een lichtje met tow haul op het dashbord was gaan branden wat we niet thuis konden brengen. Dit alles maakte dat, Helma in ieder geval, we niet meer zo erg van het uitzicht konden genieten. Zij dacht dat we elk moment langs de kant van de weg zouden komen te staan met pech. Wel kwamen we iets over de helft een benzinepompje tegen wat aan de kant van de weg in de bergen was gedrukt en waar we met onze RV nauwelijks tussen gemanoeuvreerd konden komen. Uiteindelijk was dit toch gelukt maar toen bleek dat deze benzine twee keer zo duur was als bij de meeste andere pompen, ruim 7,5 dollar per gallon. Normale prijs tussen de 3,49 en 3,95 per gallon. Hier heb ik dus niet heel de tank ( 240 liter ) volgegooid maar genoeg om weer met een gerust hart verder te kunnen. Zoals ik al zei bleek deze benzinepomp niet echt veel ruimte te hebben en moesten we draaien om weer de goeie richting uit te kunnen. Ondanks dat de RV een achteruitkijkcamera heeft was Helma mijn backup in moeilijke gevallen dus die stond weer aanwijzingen te geven terwijl ik met dat apparaat achteruit reed tot ik toch wel een heel vervelend geluid onder de RV hoorde van metaal op beton. Verschrikt keek ik naar buiten waar Helma heftig stond te zwaaien dat ik naar voren moest, waarop ik steeds riep nee ik wil naar achteren omdat ik anders met de neus van de auto op de weg stond en ik in de camera zag dat ik nog achteruit kon, niet dus. Bleek dat de weg achter de RV zo stijl omhoog liep dat de, gelukkig speciaal daarvoor gemonteerde ijzeren driehoeken, op de grond kwamen. Deze maakte echter wel een zodanig geluid waarvan je dacht dat je minstens de helft van de camper aan gort reed. Gelukkig konden we toch nog keren en bleek er niets aan de hand behalve dat een van deze driehoeken onder de camper iets schuin stond, JD jammer dan. Bij de campground aangekomen bleek ook deze niet echt ideaal te zijn, het was een hele dure en te klein. Volgens de man in het hok was er nog maar 1 plaatsje en daar wilden we gaan staan, maar we pasten er gewoon niet in. Daar kwam nog bij dat het verschrikkelijk moeilijk was om er te komen, we moesten tussen 2 bomen waarbij we aan elke kant van de camper nog 10 centimeter over hadden. Omdat we niet op de plaats pasten die ons was aangewezen wilde we de campground af maar dat bleek ook nog een hele tour. We hebben 3 keer heel die campground gehad en telkens weer een rondje gemaakt ( zijn ook weer 3 keer tussen die twee k..t bomen doorgereden)  voordat we wisten hoe we nu eindelijk van deze belachelijke plek weg konden komen, maar uiteindelijk was het gelukt. Toen moesten we op zoek naar een andere plaats om te slapen. Deze vonden we een paar kilometer verderop. Ook deze was niet ideaal omdat we daar heel schuin stonden maar deze was in ieder geval groot genoeg. Wel werden we een beetje zeeziek om in deze stand in de camper te lopen, we stonden zelf zo schuin dat de borden op tafel zelfstandig  van de ene naar de andere kant schoven wanneer we ze wegzetten. In bed lagen we gelukkig met ons hoofd op de hoogste stand en dus met de voeten naar beneden. We waren wel bang dat we nachts langzaam via het voeteneinde het bed uit zouden schuiven, haha. Dit is gelukkig niet gebeurd.

zo dat was dag 17