Dag 7 & 8 Antelope Canyon en Bryce Canyon.

31 mei 2019

Dag 7, vandaag was eigenlijk een beetje een verloren dag. Het was de bedoeling dat we naar de Antelope Canyon zouden gaan, zijn we ook geweest maar alles was al volgeboekt. De man die met ons de reis heeft gepland had aangegeven dat we er vroeg moesten zijn en dat waren we ook, maar toch zat alles al vol, balen natuurlijk. De dame achter het loket vertelde dat we wel telefonisch konden boeken ( zij had daar nu echt geen tijd voor ), voor de andere dag. Nog geprobeerd haar op andere gedachten te brengen door te vertellen dat we de volgende dag weer verder moesten maar dat mocht niet baten. Dat was dus echt balen omdat we ons hier erg op verheugd hadden en het erg mooi moest zijn. Uiteindelijk toch besloten om de reservering voor de andere dag te maken en dan zo vroeg mogelijk, dat was om 9.00 uur. Bleek wel een vermogen te kosten maar ja je moet wat. We hebben van de rest van de dag maar een relaxt dagje gemaakt door eerst naar de Glen Canyon dam te gaan en daar rond te kijken en foto’s te nemen. Het is indrukwekkend om te zien wat mensenhanden kunnen maken. Een dam van honderden meters hoog waar aan de ene kant zich een laag gelegen rivier bevond en aan de andere kant het prachtige Lake Powell hoog opgestuwd. Verder hebben we de vieuwpoints van het meer bekeken en ook die waren adembenemend. Nog even boodschappen gedaan bij Walmart en toen was het al weer halverwege de middag. Rest van de dag lekker lui met een boekje in het zonnetje gezeten. Het weer hier blijft overigens aan de frisse kant. Zo was dag 7 toch niet helemaal verloren.

Dag 8, omdat we gisteren niet naar de Antelope Canyon konden en vandaag Bryce Canyon op het programma hadden staan moesten we vandaag even doorbikkelen om het voor elkaar te krijgen. Zoals gezegd vanmorgen om half negen stonden we al voor het loket om onze tickets op te halen voor de Lower Antelope Canyon, er is ook een upper Antelope Canyon, maar er was ons verteld dat de lower het mooist is. In groepjes van 10 mensen werden we meegenomen door een gids, zo ging dat bij alle aanwezigen. Er waren veel gidsen en zij mogen maximaal 10 mensen meenemen. Vervolgens ga je lopen over een soort zandvlakte en denkt waar leidt dit naar toe. Maar dan kom je bij een gat in de grond en gaat er een trap naar beneden en kom je in een soort maanlandschap terecht. Adembenemend mooi, echt heel mooi, zie de foto’s die toegevoegd zijn, dit zijn er maar een paar die met de telefoon gemaakt zijn omdat ik de foto’s van de camera niet op deze blog kan plaatsen. Deze rondleiding duurde ongeveer anderhalf uur zodat we rond half elf weer boven in de bewoonde wereld kwamen ( nou ja bewoonde wereld, kale vlakte waar veel mensen stonden). Nu was het zaak om weer snel naar ons rijdende huis te gaan en als een speer richting de Bryce Canyon te gaan, een rit van ongeveer 155 mile, wat ongeveer 250 kilometer is. Om 11.00 uur dus weer op pad naar de volgende bestemming met weer een prachtige ervaring rijker. Op naar Bryce Canyon, een rit die volgens onze Tom Tom ruim vierenhalf uur zou duren. Iets wat mij wel erg lang leek gezien de afstand, nu kunnen we met onze RV natuurlijk geen 130 km per uur maar we bolderen met 65 mile ongeveer 105 km per uur toch aardig door. Slechte wegen trouwens hier, dat even terzijde maar het is wel zo, ben nog maar weinig fatsoenlijke wegen tegengekomen. De wegen in België zijn hier nog heilig bij hoor. Maar goed, onderweg naar Bryce dus, onderweg even gestopt om wat te eten en te drinken, daar hoeven we de deur natuurlijk niet voor uit, haha. Even een broodje gesmeerd en wat ijskoffie gedronken en toen weer op pad om vervolgens om half drie bij de camperplaats die bij de Bryce Canyon ligt aan te komen. Zie je wel zeiden we nog tegen elkaar dat Tom Tom apparaat is helemaal van slag, wisten wij veel. Toen we de Office binnengingen om ons aan te melden ( hier had ik wel gereserveerd ) kwamen we er achter dat er inderdaad een uur tijdsverschil was met de plaats Page waar we vanmorgen vertrokken waren. Dus was het in een keer half vier. Nu was het dus nog later en moesten we de Bryce Canyon nog gaan bezoeken! Snel de camper op de aangewezen plaats gedumpt, deuren op slot en gaan met die banaan. Gelukkig was er bij de ingang van de campground een busstop om met de shuttle naar de canyon te gaan. Dat is wel mooi geregeld hier, wanneer je eenmaal die pas hebt om al de nationale parken te bezoeken kun je overal gratis met de shuttle bussen mee.

We hoopten dat er voldoende tijd zou zijn om ook uitgebreid de Bryce Canyon te gaan bekijken en dat bleek dus ook zo te zijn. Zijn uitgestapt bij wat volgens de buschauffeur het mooiste was om mee te beginnen en vervolgens een hike ( een eind gelopen ) gedaan van ongeveer 8 kilometer bijna helemaal rond de canyon. Ook hier weer een adembenemend uitzicht wat constant veranderd al naar gelang je verder komt en je het weer van een andere kant bekijkt. Ik heb me wezenloos gefotografeerd en voelde me net een Japanner. Iedere keer zei ik tegen Helma nu is het genoeg hoor om vervolgens bij de volgende bocht toch weer een aantal foto’s te maken. Waren uiteindelijk met de shuttlebus rond half acht bij de campground waar we weer een lekker maaltje hebben gekookt en genuttigd. Het uit eten gaan is wel lastig omdat je dan je hele hebben en houwen mee moet nemen en dat is niet handig. Gaan dus regelmatig tussen de middag ergens eten en maken ‘s avonds dan ons eigen prakkie klaar, niks mis mee hoor en goed te doen. Tot nu toe hebben we heerlijk gegeten.

Al met al was het vandaag een drukke maar geweldige dag en hebben we veel gezien en veel indrukken opgedaan en lopen we ook weer op schema voor wat betreft de bezienswaardigheden.

Morgen staat Zion op het programma.

Voor nu weer aan iedereen de groetjes vanuit de USA.

Travel John & Helma

1. Monique Thijssen:
    1 juni 2019
    Zion is ook echt geweldig mooi!!!
  2. Jeroen:
    6 juni 2019
    Leuk stukje! Hoe gaat het rijden? Heeft ma al veel achter het stuur gezeten? :)