Dag 11

9 juni 2019 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Dag 11, 1juni,

Vandaag vanuit Panaca, vlakbij het Zion Nationale Park, vertrokken naar Tonopah. Een hele lange weg met werkelijk kilometers niks. Op wegen tussen 2 bergen die soms wel 20 mile lang waren kwamen we geen auto’s tegen. Zover we zowel vooruit als achteruit konden kijken zagen we soms geen enkel teken van leven op deze kilometers lange weg. Zowel voor, achter en opzij konden we kijken zover het oog reikt maar zagen alleen maar vlaktes met weinig groen en bomen. Dit is het gebied dat ze ook wel area 51 noemen en waar, volgens de Amerikanen ooit een UFO geland zou zijn. De bedoeling was dat we bij het stadje Rachel zouden stoppen omdat daar nog heilige gelovers van deze UFO-landing zouden wonen. Maar voor we er erg in hadden waren we er al weer voorbij. Uiteindelijk kwamen we bij de stad Tonopah waar we de nacht op een campground zouden doorbrengen. Hebben deze campground wel gevonden maar omdat we niet vooraf gereserveerd hadden was deze vol en moesten we een andere plaats zoeken om de nacht door te brengen. Uiteindelijk hebben we bij een Motel/Casino gestaan die ook full hooked up plaatsen had voor RV-s. Al met al een lange rit van een paar honderd mile met veel vlakke weg tussen bergen in, mooi en apart maar niet spectaculair, maar het begin naar Yosemite en San Francisco was gemaakt.

Groetjes travel John & Helma