Dag 12 en 13

6 juni 2019 - South Lake Tahoe, California, Verenigde Staten

Dag 12,  2-juni. Vandaag vertrokken richting Yosemite. Omdat het vanaf de plaats waar we vannacht hebben geslapen een hele rit zou worden om naar Yosemite te komen en er doorheen te rijden op een dag, hebben we besloten om tot vlak bij  het park te gaan en daar de nacht door te brengen. Zodoende hoefden we niet te tobben en kunnen we morgenvroeg vertrekken naar het park. Vandaag dus rustig aan 225 Miles (360 kilometer) gereden. Onderweg daar naartoe kwamen we langs South Mono Lake Tufa area, een werkelijk prachtig meer met stenen en rotsen van het zachte Tufa gesteente. Hier zijn we uitgestapt om een paar uurtjes rond te kijken en mooie plaatjes te schieten van de grillige maar prachtige omgeving. Later die dag doorgereden naar het June Lake meer, een geweldig groot meer maar daardoor ook niet zo spectaculair om te zien. Hier hebben we overnacht op de campground Oh Ridge. Nog een gezellig campvuur gemaakt met een biertje erbij.

Dag 13,  3-juni. Vandaag dus naar Yosemite. Vanmorgen al vroeg vertrokken, maar bij de Tiogapas aangekomen waar we vanuit onze richting het park in zouden moeten gaan was de doorgang helaas gesloten. Deze pas is vrij hooggelegen en daar was nog steeds veel sneeuw gevallen, balen dus, we hadden echt gehoopt dat we er doorheen konden. Later hoorden we van andere mensen die ook bij ons op de campground stonden dat zij er wel doorheen waren gekomen maar vanuit een andere, lager gelegen, kant. Was volgens hun erg mooi, jammer dus, maar misschien een mooi excuus om nog eens terug te gaan, haha. Het volgende plan was dan er omheen, dit was wel een behoorlijke omweg maar het is niet anders. Vandaag dus een lange rit naar Tahoe waar de volgende stop zou zijn om te overnachten. Tahoe ligt aan een heel groot meer dat ( hoe kan het ook anders ) Lake Tahoe heet. Tahoe is een wat grotere plaats die is gelegen aan een gigantisch meer. Nadat we de camper op zijn plaats hadden gezet zijn we gezellig het stadje in gegaan en hebben daar lekker gegeten bij een Italiaans restaurantje. Er waren overigens nog bijna 2 jongens verdronken met een kano. Toen we bij het meer stonden te kijken zagen we 3 politieboten en een ambulance aan de kant. Later bleek dat er 2 jongens aan het kanoën waren en waren omgeslagen. Omdat het water van Lake Tahoe bijna altijd aan het vriespunt ligt kun je daar niet te lang in ronddobberen. Deze twee waren daarom al behoorlijk onderkoeld toen ze uit het water werden gehaald. Daarna weer naar de campground voor een wederom erg koude nacht.

voor zover dag 12 en 13.

iedereen weer de groetjes van travel John & Helma.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeroen:
    6 juni 2019
    Echt balen dat jullie Yosmite niet konden bezoeken... Dat Lake Tahoe zou wel mooi moeten zijn, komen veel Amerikanen voor vakantie. Zou niet verwachten dat het water zo koud is tussen Nevada en Californië. Benieuwd naar de foto's! 😊