Dag 8 en 9.

4 juni 2019 - South Lake Tahoe, California, Verenigde Staten

Heeft even geduurd omdat we een paar dagen in onbewoond  gebied hebben gezeten, haha, en daardoor geen internet hadden. Nu even een update van dag 8 en 9.

Dag 8 en 9 Zion park en Kolob Canyon

30 mei, vanmorgen niet zo vroeg vertrokken omdat we niet zo heel ver hoefden te rijden. De weg naar de campground was weer adembenemend mooi vol slingerende wegen met rood geasfalteerde wegen wat erg mooi stond bij de rood gekleurde rotsen. Ook hier weer de camper eerst op de campground gereden en aangesloten op stroom water en afvoer, full hooked zoals ze dat hier noemen. Eerst nog wat gegeten en toen op pad, de shuttlebus bleek voor de ingang van de campground te stoppen en na een korte rit stonden we bij de ingang van het Zion Nationaal Park, met shuttlebussen kon je weer in- en uitstappen op verschillende plaatsen, in totaal 9 stops. Van de 9 hebben we er 7 bezocht omdat de eerste het informatiecentrum was en ergens in het midden was een picknick aria. Mooi park dat wel, maar ik vond de weg er naar toe veel mooier dan de plaatsen waar de uitkijkpunten waren. Misschien kwam het ook omdat het in de middag steeds een beetje regende. Hadden wel een hele mooie kampeerplaats aan een riviertje, de neus van de camper stond op 5 meter afstand van het snel stromende water met tussen het water en de camper een gezellige picknicktafel in de zon. Heerlijk om even te ontspannen en nog even wat te lezen.

31 mei vandaag begonnen met de oversteek naar Yosemite park.

Onderweg zijn we gestopt bij een leuke Native Amerikaanse souvenierswinkel waar buiten een aantal nagebouwde huisjes stonden uit de tijd dat er nog indianen en cowboys woonden. Natuurlijk even foto’s gemaakt en wat souvenirs gekocht en toen weer verder richting Kolob Canyon, weer een mooie canyon maar niet zo mooi en groots als de voorgaande. Vandaar weer doorgereden, via een tussenstop bij de Walmarkt om inkopen te doen, naar onze slaapplaats van vandaag en dat is Cathedral George Natural park, een kleine campground van 23 plaatsen in de middel of no ware. Midden tussen de bergen naar welke kant je ook kijkt staan we hier met een aantal campers en het is hier zo rustig en stil. Na het eten nog een heel stuk een berg opgeklommen om bij zonsondergang van een heel mooi uitzicht te genieten, kreeg er een beetje een Remie-gevoel van ( alleen op de wereld ). Morgen dus nog een stuk over een lange en saaie weg om uiteindelijk richting Yosemite park te gaan om vandaar weer richting San Francisco te gaan. Hopelijk  is het park open op de dag dat wij daar aankomen anders moeten we er helemaal omheen en dat is een pittig stuk extra rijden.

Zo weer een beetje bijgekletst ik zou zeggen de groetjes van,

Travel John & Helma.

1. Nilay: