Dag 5 Grand Canyon

27 mei 2019 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag 26 mei al heel vroeg op, dit op aanraden van de man waarmee we onze reis hebben doorgesproken maar ook de dame hier aan de receptie in  Tusayan. Later in de ochtend wordt het al druk en ‘s middags is het bijna niet meer te doen. Gelukkig was onze overnachting maar 1.2 mile van de ingang van het gebied rond de Grand Canyon zodat we omstreeks 8.00 uur bij de ingang stonden. Ik dacht nog het is helemaal niet druk en we konden zo doorrijden. Hier gelijk een jaarpas voor alle parken gekocht omdat dit goedkoper is dan steeds weer entree te moeten betalen bij de parken die we nog gaan bezoeken. Na de ingang moesten we nog 7 mile rijden om bij de werkelijke Grand Canyon te komen en ik moet zeggen Grand is hij. Het eerste stuk konden we te voet doen en kwamen we bij een spectaculair uitzicht op de G.C. Hier wordt je dan wel even stil van de omvang, heel even maar hoor maar toch, haha. Vanuit het informatiecentrum waar je binnenkomt gaan er verschillende shuttlebussen naar verschillende lijnen, zo heb je de blue en de red, de orange en de purple lijn. Op iedere lijn heb je verschillende uitkijkpunten waar je steeds weer een andere kijk hebt op de G.C.  Wij hebben vandaag de blue- en de redline gedaan. Om een voorbeeld te geven: op de redline zijn 9 stops waar je uit kunt stappen, rond kunt kijken en bij de volgende bus weer op kunt stappen en verder te gaan. Ook kon je van het ene punt naar het andere punt gewoon lopen, dat hebben we bij 2 of 3 stops ook wel gedaan maar was wel vermoeiend hoor ( zijn ook de jongsten niet meer ) dus daarna weer lekker op de bus gestapt en naar het volgende punt gegaan. De Grand Canyon is verder echt wel prachtig hoor,  kilometers breed en helemaal in de diepte loopt de Coloradorivier. Het is echt een wonder van de natuur zo indrukwekkend.  Het mooie is ook dat je iedere keer weer iets anders ziet, loop je honderd meter door en kijkt dan achterom dan lijkt het weer een totaal ander beeld te geven. Zie foto’s.

Hier hebben we tot vier uur rondgehobbeld en toen waren we doodop en zijn we weer naar onze camper gelopen om richting campground te gaan. Gedurende de dag hadden we al wel gemerkt dat het steeds drukker was geworden maar toen we terug reden begrepen we waarom we het beste vroeg konden gaan, mijn God er stond werkelijk waar een file van meer dan een kilometer om op de parkeerplaatsen te komen waar dus ook geen plaats meer was. Maar goed, die file stond dus om het park binnen te komen en niet om er weer uit te gaan. Dus na een kort ritje waren we vandaag dus vroeg op onze plaats en hebben op tijd gegeten. Eerst nog even douchen en dan gezellig een potje kaarten, ik heb er zin in.

Weer een fantastische dag in Amerika.

groetjes van travel John & Helma.

1. Jeroen:
    28 mei 2019
    De foto's waren echt prachtig! Gelukkig waren jullie al vroeg ter plaatse, anders zou het hele effect v.h. weidse gevoel toch een beetje belemmerd worden door de hordes toeristen. ;-) Wat is de volgende stop? Bon voyage!
  2. Mark:
    28 mei 2019
    Hiii travelling John & sidekick, leuk om te lezen en zo te horen goed te doen met de camper. Mooi die dierenparken, een soort Beekse Bergens XL (daar waren wij toevallig afg weekend). Op naar de volgende bestemming, ben benieuwd. Enjoy!
  3. Tante El:
    28 mei 2019
    Leuk om deze verslagen te lezen. Je kan het mooi vertellen John. Veel plezier en de groetjes aan Helma.
  4. Neeltje:
    Lieve Helma en John,
    Wat een mooi avontuur !!!
    Ik lees met veel plezier de nu al prachtige verhalen en mooie foto’s :)
    Groetjes Neeltje ( oud collega Helma :))
  5. Maaike:
    28 mei 2019
    Wat een leuk verhaal! Super vakantie dus! Geniet ervan!!!