2e dag met de camper richting Tusayan in Arizona.

26 mei 2019 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

Laat ik beginnen met de mededeling dat de datum bovenaan het vorige verhaal 24 mei moet zijn. We hadden even geen WiFi vandaar dat het vorige verhaal wat later verstuurd is.

Vandaag, 25 mei dus, zijn we vanuit Willow Beach via Williams naar Tusayan gereden. Vroeg opgestaan en op tijd vertrokken, tussenstop het plaatsje Williams. Hier wat rondgelopen in een echt ouderwets Amerikaans stadje waar vroeger de indianen woonden. Ook hier in de omgeving een mooi dierenpark genaamd Bearizona bezocht. Een mooi park waar we met de RV doorheen konden rijden en waar beren, bizons,  en wolven en nog een aantal andere beesten los rondliepen ieder in hun eigen gedeelte afgezonderd door wildroosters. Eenmaal hier doorheen gereden kwamen we na het parkeren van de RV bij een soort dierentuin met wat kleinere dieren zoals wasberen, otters , etc, etc. Hierna ging het dus mis..... ojee. Toen we naar onze plek om te overnachten wilden gaan konden we in eerste instantie niet de campground vinden die we geboekt hadden omdat het niet duidelijk was wat het adres was en de Tom Tom niet kon vinden wat we ingesteld hadden. Balen dus omdat het al zes uur was en we waarschijnlijk dus naar een andere slaapplaats moesten gaan zoeken.  Toen we aan het rondrijden waren zagen we een bord met camping staan en besloten we maar te gaan kijken of daar nog plaats was. Weer iets verder bleek de camping onze campground te zijn, Kaibab campground. Helemaal blij en opgelucht dat we het uiteindelijk toch gevonden hadden bleek de pret maar van korte duur. Toen we bij de receptie kwamen werd ons heel vriendelijk verteld dat de reservering die ik gemaakt had voor Kaibab camper village was en niet voor Kaibab campground. Het bleek dat de campground waar ik dus gereserveerd had 229 mile verder was en niet eens op onze route ligt. Balen dus  en ook 40 dollar weggegooid, maar goed wat nu. De camping waar we nu stonden was wel de goeie maar die zat helemaal vol. Moesten dus nog op zoek naar een andere plek. Zijn uiteindelijk maar doorgereden naar Tusayan de plaats waar we morgenochtend naar toe zouden rijden en hebben daar op hele korte afstand van de Grand Canyon nog een mooie plek gevonden op de Grand Canyon campground. Wel de duurste tot nu toe maar we zijn allang blij dat we kunnen slapen. Morgen dus vroeg uit de veren en dan de Grand Canyon bezoeken, ik ben reuze benieuwd. 2e dag met de camper is uiteindelijk toch goedgekomen en het blijkt dat er altijd wel een plek te vinden is. Ik ben daarom blij dat we niet alle campgrounds van te voren hebben geboekt.

Nu hebben we net lekker gegeten ( spaghetti zelfgemaakt ) en zij we aan het relaxen en nagenieten van weer een geslaagde dag in de USA.

voor nu weer over en out en de groeten van travel John & Helma.

1. Natas:
    26 mei 2019
    Was weer een mooi verhaal om te lezen! Geniet van de grand canyon vandaag! Ben heel benieuwd naar jullie verhalen en foto's. X van ons
  2. Maaike:
    26 mei 2019
    Spannend begin, gelukkig goed einde! Ben benieuwd naar de foto’s, niet Perongeluk naar achteren stappen hè? ;)