1e dag, Vertrek naar Las Vegas!

24 mei 2019 - Paradise, Nevada, Verenigde Staten

Gisteren was het dan zover, al vroeg vertrokken, zo rond de klok van vijf uur liep de wekker af en was onze eerste vakantiedag begonnen. Laatste items in de handbagage gedaan, broodjes gesmeerd voor onderweg en om iets over zessen in de auto  gestapt en vertrokken.

Eerste stop was in Lisse, daar hebben we om half acht het gehuurde GPS systeem voor Amerika opgehaald. De reistijd goed ingeschat dus waren we ( voor de verandering ) keurig op tijd. Daarna door naar Aalsmeer waar we de reservering voor het parkeren van de auto hadden gemaakt. Daar wel een poosje op de bus moeten wachten die ons naar Schiphol zou brengen maar uiteindelijk waren we ruim op tijd daar. So far so good dus.

Dit gold overigens niet voor de dame die met koffer en al plat op haar gezicht viel toen we daar zaten te wachten, mijn God wat een smak was dat, ze hoopte dat haar neus niet gebroken was, maar die zag er wel wat gehavend uit en stond volgens mij behoorlijk scheef dus... ( ook een leuk begin van de vakantie maar niet heus).

Klokslag 11.00 uur Nederlandse tijd zijn we de lucht ingegaan om vervolgens ruim negen uur later op Chicago te landen. Na een tussenstop van 3 uur met nog een vertraging van een half uurtje er achteraan konden we uiteindelijk om half twaalf Nederlandse tijd vertrekken richting Las Vegas om daar rond de klok van kwart over drie Nederlandse tijd aan te komen. Je bent even onderweg maar dan heb je ook wat zal ik maar zeggen. Met de 9 uur tijdsverschil bleek het hier in Las Vegas dus pas kwart over zes in de avond te zijn. Dus wat doe je dan!!!! Juist dan gooi je de koffers op de kamer en ga je gezellig nog even de strip op.  Man man wat een spektakel, het ene hotel nog groter dan het andere en bling bling met duizenden lichtjes. Dure winkels zoals Gucci en Prada en alle merken die je verder maar bedenken kunt het is er allemaal. Dure auto’s,  limousines, je kijkt je ogen uit. Maar het mooist van al vind ik toch wel de mensen die je hier ziet, in alle maten en kleuren en het klopt echt hoor jeminee wat zijn die Amerikanen dik. Je voelt je hier echt super slank, het kan ook niet anders want er is hier ook niks gezonds te koop. Mensen zitten bij het ontbijt al met emmers chicken wings.

Overal hangen de billboards met shows en artiesten die iedere avond optreden of binnenkort gaan komen. Onder andere Jeanet Jackson, Céline Dion, Madonna en onze eigen Tiësto en Martin Garrix.  Toch knap van die mannen dat ze hier samen met deze grootheden op een billboard hangen.

Al met al stapte we na al deze eerste indrukken en een vermoeide maar enerverende dag rond de klok van half zes Nederlandse tijd in ons bed en waren we ruim 24 uur in touw geweest. Tot zover dag 1.

Vandaag heel de dag op de strip gelopen en winkels bekeken en bezocht. Moet zeggen dat overdag deze stad nog steeds veel te bieden heeft maar zonder de lichtjes toch veel minder imposant is dan ‘s avonds en ’s nachts. Zijn nog op zoek geweest naar een wedding chapel maar die hebben we nog niet kunnen ontdekken, ach ja, we zijn immers al 42 jaar getrouwd dus waarom nog een keer.  Zijn nu even op onze hotelkamer om ons op te maken voor de avond, even bijkomen van het geslenter en dan gaan we weer het bruisende leven van Las Vegas in.

Morgen is het zover, dan gaan we onze camper ophalen, zien dan voor het eerst waar we de komende tweeënhalve week mee rondtrekken. We blijven het spannend vinden hoor!

Voor nu weer over en out!

Groeten van travel John & Helma.

1. Jeroen:
    24 mei 2019
    Leuk stukje! Zo beleven we de reis toch een beetje mee! 😄 Have fun in Sin City!🎲♦️🎰
  2. Mark:
    24 mei 2019
    Mooi om te lezen, best vermoeiend lijkt me zo'n tijdsverschil.
    Wel goed uitrusten voordat je met dat slagschip op pad gaat :) Enjoy!
  3. Natas:
    24 mei 2019
    Spannend hoor! Maar jullie gaan vast geweldige avonturen tegemoet. Leuk om zo mee te kunnen lezen! Veel plezier! X van ons
  4. Monique Thijssen:
    29 mei 2019
    Gaaf he John rondreis hebben wij 7 jaar geleden gedaan heel indrukwekkend die natuur verschillen allemaal !
    Heel veel plezier samen en geniet ervan x Monique Thijssen