United States of Amerika here we come!

11 mei 2019 - Breda, Nederland

Nog een goeie week en dan is het zover, woensdag 22 mei vertrekken we, Helma en ik, naar Amerika om met een camper ruim 3 weken rond te trekken door de U.S.A.  Via deze reislogger wil ik iedereen die het leuk vind op de hoogte houden van onze reis en belevenissen en ik moet zeggen ik vind het nu al rete spannend. Omdat we tijdens de nacht regelmatig naar de wc moeten hadden we bij  het uitzoeken en boeken van deze reis besloten dat het een camper moest worden met een vast bed achterin, dit om te voorkomen dat we bij het uitstappen uit zo’n hoogslaper boven de bestuurderscabine niet gelijk de eerste nacht naar beneden lazeren en weer gelijk naar huis zouden moeten. Op zich geen probleem waren het niet dat de in eerste instantie uitgezochte camper in de paar dagen tussen de aanvraag en het boeken van de reis niet meer beschikbaar was was. Geen probleem volgens de aardige dame van de reisorganisatie en of het dan een maatje meer mocht zijn.  In mijn enthousiasme zei ik, natuurlijk geen probleem, wist ik veel. Nu blijkt het apparaat dus tussen de 8.5 en 9 meter te zijn (zie foto), een complete bus die ook nog een van opzij uitschuift op de plaats van bestemming. Zoals ik al zei rete spannend dus, Ik heb me dan ook voorgenomen om alleen maar vooruit te gaan!

De reis plannen is ook nog wel een dingetje hoor, zeker wanneer je net als wij de reis vrij laat hebben geboekt. Wie denkt dat je zomaar in zo’n camper stapt en op de bonnefooi kunt gaan rijden heeft het goed mis. Ook daar kwamen we net iets te laat achter, het blijkt dus dat je vooraf de campgrounds voor iedere nacht moet reserveren. Betekent ook dat je vooraf de hele reis moet plannen en uitknobbelen waar en wanneer je op welke plaats bent om te slapen. Nou dat laatste is wel gelukt alleen het reserveren van de campgrounds nog niet helemaal. Sommigen zitten op de datum dat we daar zijn al helemaal vol. Alternatieven zoeken dus en dat is nog een heel gedoe, rete spannend dus.

Al met al gaat het dus wel een heel avontuur worden waar we heel veel zin in hebben. Spannend of niet, ik houd  jullie op de hoogte!,

Travel John,

1. Natas:
    12 mei 2019
    Spannend hoor! Nog even en dan is het zover. Leuk dat we jullie avonturen via hier een beetje kunnen volgen!
    X natas
  2. Jeroen:
    15 mei 2019
    Wat een avontuur! Kijk uit naar het volgende reisverslag vanuit de USA! 😀
  3. Marieke:
    20 mei 2019
    Ha ha, John wat schrijf je leuk. Jij vindt het rete spannend en ik ben rete benieuwd naar je reisverslag vanuit de USA. Het wordt vast een prachtige reis vol avontuur. Genieten samen! En rijd vooral vooruit 😉