Koffers inpakken!!

20 mei 2019 - Breda, Nederland

Vandaag 20 mei de koffers ingepakt, ook dat is nog een hele uitdaging om binnen de gestelde limiet van 23 kilo te blijven.          3 weken Amerika wat neem je dan allemaal mee? Korte broeken, T-shirts, overhemdjes met korte mouwen, zwembroek want het is op sommige stukken bloedheet, maar ook lange broeken en dikke truien, nog maar een vest etc. etc. want sommige stukken zijn weer erg koud, kortom de koffer zit zo vol. Komt nog bij dat de Samsonite ( echt wel een hele goeie koffer ) maar liefst bijna 6 kilo leeg weegt. Nou dan zit je natuurlijk al snel op de 23 kilo. Wat die koffer gaat wegen wanneer we naar huis gaan wil ik nog niet eens aan denken omdat daar nog wel een paar kilo aan souvenirs en bijgekochte kleding bij komt. Voor nu zit ik er in ieder geval keurig net iets onder. Helma is op dit moment nog bezig met het inpakken, ben benieuwd wat haar koffer gaat wegen.

Ook de handbagage is bijna ingepakt, is ook nog een klus met alle snoertjes en stekkertjes en hoofdtelefoontjes die je tegenwoordig mee moet nemen om alle mobiele apparaten aan de praat te houden en te kunnen gebruiken. Oplader voor de videocamera, fotocamera, de I-pod,  2 x I-pads en 2 telefoons. wanneer ze onze handbagage open maken denken ze vast dat we van de Nederlandse inlichtingendienst  zijn en komen spioneren, haha. Nu maar hopen dat we overal genoeg stroom en wifi hebben.

Nog maar een keer alle reispapieren gecheckt en gecontroleerd, paspoorten, visums, vliegtickets, rijbewijs, wereld rijbewijs, medicijnenpaspoort, map met alle reserveringen van de campgrounds, voucher van de hotels voor de eerste 2 nachten in Las Vegas en de laatste nacht in Los Angeles, entreebewijzen voor de reserveringen vanuit hier gemaakt voor verschillende attracties. Alles netjes per dag in een map gestoken. Bankpassen op wereldpassen gezet, creditcards bij de hand, kortom ik denk dat we er klaar voor zijn. Morgen nog even on-line inchecken ( de zitplaatsen  heen en terug zijn allang gereserveerd ) en dan kunnen we de laatste dag voor vertrek nog lekker even relaxen. Nog 2 nachtjes slapen in ons eigen bedje of zoals Helma net zei, kunnen we nog 2 x GTST zien ( dat wordt nog wat ) en dan is het zover.

Voor nu weer over en out!

Groeten Travel John & Helma

1. Jeroen: